طراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر: یکشنبه 05 شهریور 1402 , 16:26:39 | کد خبر : 9699 |
  •   

    امید گچساران؛ رویداد ۲۴ نوشت:احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌گوید: به باور من، لایحه عفاف و حجاب وقتی به قانون تبدیل شود، می‌شود مثل بسیاری از قوانینی که بدون لحاظ کردن بستر اجتماعی به تصویب رسیده و امکان اجرا هم پیدا نکرده است. احمد علیرضابیگی نماینده تبریز و یکی از مخالفان […]

    امید گچساران؛

    امید گچساران؛

    رویداد ۲۴ نوشت:احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌گوید: به باور من، لایحه عفاف و حجاب وقتی به قانون تبدیل شود، می‌شود مثل بسیاری از قوانینی که بدون لحاظ کردن بستر اجتماعی به تصویب رسیده و امکان اجرا هم پیدا نکرده است.

    احمد علیرضابیگی نماینده تبریز و یکی از مخالفان اصل هشتاد و پنجی شدن این لایحه گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهمترین بخش‌های از آن را بخوانید:

    *‌ من مخالف اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب بودم چون مردم به قضاوت نشسته‌اند و طبیعتاً چکش‌کاری‌هایی که برای این لایحه در کمیسیون و صحن مجلس می‌توانست صورت بپذیرد، حتماً می‌توانست اقدام مجدانه‌ای باشد و اگر حتی نتیجه کار هم زمان می‌برد، ولی قطعاً می‌توانست برای مردم قضاوتی را ایجاد کند و کار منطقی‌تر پیش برود.

    *‌ برخلاف طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که با یک زمینه مخالفت میان خود نمایندگان مواجه بود و در آخر هم، اصل هشتاد و پنجی نشد، بررسی طرح عفاف و حجاب در صحن و با نظر همه نمایندگان از سوی اکثریت همکاران مورد استقبال قرار نگرفت، چراکه سال آخر مجلس است و موضوعاتی مطرح می‌شود که می‌تواند برای نمایندگان از نظر ورود و اظهارنظر کردن تبعاتی داشته باشد؛ چه تبعات اجتماعی و چه تبعاتی از سوی دستگاه‌های نظارتی. از این‌رو، نمایندگان ترجیح دادند خودشان را درگیر این جنجال‌ها نکنند و تصمیم در خصوص لایحه را به کمیسیون قضایی و حقوقی بسپارند تا آن‌ها به نتیجه برسانند. با این روند، هزینه‌ای متوجه نمایندگان نخواهد بود و زمانی هم از نمایندگان گرفته نخواهد شد.

    * فکر می‌کنم این نوع مواجه با این لایحه، غیرمسئولانه بود و اساساً برای نماینده ملت ایران نباید اهمیتی می‌داشت که سال آخر کاری‌اش است و ممکن است برای او تبعات و هزینه‌ای داشته باشد. ما باید به رسالت نمایندگی خودمان فکر کنیم و لاغیر.

    * کلاً با اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب، نگاه به این لایحه، نگاه جامعی نخواهد بود و در اجرا مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت. این مشکلات ضمانت اجرای این قانون را تضعیف خواهد کرد و اثرگذاری لازم را در اجرای این قانون در جامعه نمی‌توانیم ببینیم.

    * به باور من، لایحه عفاف و حجاب وقتی به قانون تبدیل شود، می‌شود مثل بسیاری از قوانینی که بدون لحاظ کردن بستر اجتماعی به تصویب رسیده و امکان اجرا هم پیدا نکرده است. پس خروجی کار در کف جامعه مثبت نخواهد بود.

    * آقای قالیباف معتقد بود که پرونده محصلانی که کشف حجاب کردند به کلانتری ارجاع نخواهد شد در صورتی که در متن لایحه آمده محصلینی که از تبعیت این قانون استنکاف می‌کنند، موضوع آن‌ها به مراجع ذی‌صلاح دلالت داده خواهد شد که یکی از این مراجع، فراجا یا همان تشکیلات انتظامی کشور است. پس به صورت کلی در لایحه، عنوان محصلان ذکر شده و محصلان ما هم زیر ۱۸ سال هستند، قرار است در صورت جرم‌انگاری آنها را هم به کلانتری ببرند. اساسا چون نگرش این لایحه، نگرش جرم‌محور است، مطمئناً اصطکاک زیادی را بین مردم، مراجع امنیتی و انتظامی خواهیم داشت.

    انتهای پیام

    This site is using SEO Baclinks plugin created by Cocktail Family

    برچسب ها:

    امروز یکشنبه ۷ تیر ۱۴۰۵, ۱۴:۱۳:۰۷
    • تـــازه ترین خبرها
    • پـــربازدیدترین ها
  • ادعای نتانیاهو: به چارچوب توافقی دست یافتیم که به ما امکان می‌دهد درگیری با لبنان را پایان دهیم / به شدت با هرگونه تلاش برای تحمیل خروج بر ما مخالفت کردم، و اکنون ایالات متحده و لبنان به ایران می‌گویند که این موضوع به آنها مربوط نمی‌شود / اسرائیل و لبنان بر سر دو منطقه امنیتی به‌عنوان آزمایش برای خلع سلاح حزب‌الله توافق کردند / توافقات دیگری نیز در پیش است
  • نماینده ولی‌فقیه در سپاه: سعید جلیلی به صراحت گفت حضرت آقا با مذاکرات عزتمندانه مخالفتی ندارند / من سوال کردم پس حضرت آقا با اصل مذاکره به شرط رعایت همه شرایط، مخالفتی ندارند؟ گفتند نه
  • پلیس راهور: خبر انسداد کامل ورودی‌های تهران صحت ندارد
  • قبل از خرید لوکانو L7، این ۷ نکته را بررسی کنید!
  • خبرنگار: گفتید ایران آتش‌بس را نقض کرده؛ آیا با پیامدی روبه‌رو خواهد شد؟ / ادعای ترامپ: خواهید فهمید / از این خوشم نیامد که آنها دیروز چهار موشک به سمت یک کشتی شلیک کردند؛ آنها نباید چنین کاری بکنند
  • ادعای سنتکام: هواپیماهای آمریکایی تأسیسات ذخیرهٔ موشک و پهپاد و همچنین پایگاه‌های رادار ساحلی ایران را مورد حمله قرار دادند
  • نتانیاهو: اجازه بازگشت مردم به جنوب لبنان را نخواهیم داد
  • انتقاد شدید میثم مطیعی از رادیکال‌ها: زیر باد کولر نشسته‌اید و به فرماندهان نظامی اهانت می‌کنید، به هر کسی هم که مخالف شماست، برچسب ضد انقلاب می‌زنید/ بس کنید؛ باید در دهان شما زد؛ خیلی با شما مماشات شده
  • تکذیب استفاده از پایگاه‌های ایتالیایی برای حمله به ایران در تماس تلفنی تایانی و عراقچی
  • ترامپ: سنای آمریکا رأی خود درباره اختیارات جنگی علیه ایران را از ۵۰ در برابر ۴۸ مخالف، به ۵۰ در برابر ۴۷ موافق تغییر داد/ «رند پال» و «بیل کسیدی» رأی خود را تغییر دادند؛ از همه سپاسگزارم
  • ترامپ: اردوغان از اصلی‌ترین نامزدها برای ورود به جنگ با ایران بود؛ شاید حتی در طرف ایران، چون او طرفدار اسرائیل نیست / من از او خواستم که وارد جنگ نشود؛ او هم وارد نشد
  • غضنفری، نماینده مجلس:تحصن ۴۰ نماینده برای بازگشایی مجلس در مقابل پارلمان کشور / مجلس تعطیل شد تا نمایندگان نتوانند. نسبت به مذاکره برخلاف منافع ملی نظر دهند / امیدواریم آقای قالیباف دست از لجاجت با نمایندگان بردارد
  • ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت
  • تلاش شبه‌رسانه‌ «برادر داماد» برای القای تقابل اژه‌ای-قالیباف با رهبر انقلاب/ از توهین به رئیس‌جمهور تا حمله به رئیس‌قوه‌ی قضاییه و رئیس مجلس، خروجی روزانه‌ی سایت نیابتی نزدیک به «جبهه‌ پایداری»
  • رئیس قوه قضائیه: ۶.۵ میلیارد دلار از تراستی‌ها به کشور بازگشت
  • جدیدترین مبلمان جهیزیه را بشناسید!
  • غریب‌آبادی برای انجام مذاکرات فنی در سوئیس ماند
  • هیأت ایران محل مذاکرات سوئیس را به مقصد تهران ترک کرد
  • العربیه به نقل از وزیر کشور پاکستان: بیانیهٔ مشترک پس از توافق تمامی طرف‌ها صادر خواهد شد
  • قالیباف در واکنش به ادعاهای ترامپ: ما تهدید‌های آمریکایی‌ها را به جایی حساب نمی‌کنیم / بهتر است مراقب اظهارنظرهای خود باشند، نیروهای مسلح ما آماده‌اند تا به نحوی دیگر پاسخشان را بدهند